ساخت فروشگاه اینترنتی با فروشگاه ساز

فروشگاه ساز آماده بهترین راه برای ورود به کسب و کار آنلاین

ساخت فروشگاه اینترنتی با فروشگاه ساز

فروشگاه ساز آماده بهترین راه برای ورود به کسب و کار آنلاین

در این وبلاگ آموزش های کسب و کارهای آنلاین و فرشگاه های اینترنتی ارائه می شود.

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 یکی از ابزارهای رایگان گوگل که در سئو سایت به شما کمک زیادی می کند، سرچ کنسول است. در ادامه این محتوا خواهیم گفت که سرچ کنسول گوگل چیست و چطور می توانیم از آن استفاده کنیم؟

 

سرچ کنسول گوگل چیست؟

سرچ کنسول گوگل نرم افزاری مشابه گوگل است که به شما کمک می کند تا وضعیت سایتتان را بهبود بخشید. با کمک سرچ کنسول می توانید خطاهای سایت، میزان ترافیک روزانه، ماهانه و سالانه هر محتوا، رتبه در هر کلمه کلیدی، میانگین نرخ کلیک و … را به راحتی مشاهده کنید.

 

آیا ثبت سایت در سرچ کنسول الزامی است؟

ثبت سایت در سرچ کنسول الزامی نیست اما اگر قصد دارید رتبه سایتتان را بهبود بخشید و در گوگل جایگاه مناسبی داشته باشید، حتما سایتتان را در سرچ کنسول ثبت کنید. سرچ کنسول مانند یک راهنما شما را در مسیر سئو سایت هدایت خواهد کرد.

 

چطور سایتم را در سرچ کنسول ثبت کنم؟

  1. وارد حساب گوگل خود شوید

گام اول برای ثبت سایت در سرچ کنسول این است که وارد حساب جیمیل خودتان بشوید. سپس آدرس  https://search.google.com/search-console/about را در گوگل سرچ کنید. حال روی گزینه Start now کلیک کنید.

 

 

 

  1. آدرس سایتتان را وارد کنید

در این مرحله دو راه برای شما وجود دارد؛ در حالت اول طبق تصویر زیر در قسمت URL prefix می توانید آدرس سایتتان را به صورت کامل وارد کنید، سپس دکمه continue را کلیک کنید. به این صورت آدرس سایت شما طبق پروتکلی که در سایت ثبت شده است، در سرچ کنسول نیز ثبت خواهد شد.

 

اما اگر بخواهید روش دیگر را امتحان کنید، باید آدرس سایت را به صورت کامل در قسمت Domain وارد کرده و سپس continue را کلیک کنید. با این روش دیگر نیازی نیست که برای بررسی زیر دامنه ها کاری کنید.

 

  1. مالکیت خود را اثبات کنید

پس از آنکه آدرس سایتتان را وارد کردید، باید مالکیت خود را به گوگل ثابت کنید. در این بخش باید فایل HTML که گوگل در اختیارتان قرار میدهد را دانلود کنید. پس از آن، در پوشه public_html آن فایل را بارگذاری کنید.

برای این کار به ترتیب زیر عمل کنید:

آدرس سایت : 2082  را در گوگل سرچ کنید، سپس وارد هاست سی پنل خود شوید. حال از قسمت File Manager، پوشه www یا public_html را کلیک کنید. در نهایت روی گزینه Upload کلیک کرده و فایل را آپلود کنید. در نهایت به سرچ کنسول برگشته و دکمه VERIFY را انتخاب کنید.

روند وریفای شدن ممکن است چندین ساعت طول بکشد.

 

 

  1. نقشه سایت خود را معرفی کنید

پس از آنکه سایت خود را در سرچ کنسول ثبت کردید، نقشه سایت خود را نیز در آن ثبت کنید. کمی زمان لازم است تا سرچ کنسول سایت شما را مورد بررسی قرار بدهد. اما پس از آن هر ایرادی در سایت مشاهده کند از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد کرد.

 برای ساخت نقشه سایت در گوگل دو راه وجود دارد:

نقشه سایت برای سایت های وردپرسی

اگر سایت شما وردپرسی است، کافیست افزونه google sitemap generator را در سایت نصب کنید. سپس sitemap.xml/آدرس سایت را در بخش sitemap سرچ کنسول وارد کنید.

 

سایت هایی که وردپرسی نیستند

 سایت هایی که وردپرسی نیستند می توانند به سایت https://www.xml-sitemaps.com/ مراجعه کنند. این سایت به صورت رایگان قابلیت بررسی 500 صفحه از سایت شما را دارد.

 

تفاوت سرچ کنسول با وبمستر تولز چیست؟

سرچ کنسول در واقع نسخه آپدیت شده وبمستر تولز است. البته سرچ کنسول از نظر ظاهری و برخی امکانات با وبمستر تولز تفاوت هایی دارد اما سرچ کنسول همان وبمستر تولز است.

 

اگر فایل تایید هویت حذف شود، چه رخ خواهد داد؟

در صورت حذف شدن فایل Html از هاست شما، دسترسیتان به سرچ کنسول قطع خواهد شد. با حذف این فایل شما به 3 هفته زمان نیاز دارید نا مجدد سایت خود را در سرچ کنسول ثبت کنید. لازم به ذکر است که اطلاعات قبلی شما به صورت کامل حذف خواهد شد.

 

  • احسان صداقت