ساخت فروشگاه اینترنتی با فروشگاه ساز

فروشگاه ساز آماده بهترین راه برای ورود به کسب و کار آنلاین

ساخت فروشگاه اینترنتی با فروشگاه ساز

فروشگاه ساز آماده بهترین راه برای ورود به کسب و کار آنلاین

در این وبلاگ آموزش های کسب و کارهای آنلاین و فرشگاه های اینترنتی ارائه می شود.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

یکی از سوالات پر تکرار کاربران، این است که یک فروشگاه اینترنتی خوب باید چه امکانات و ویژگی هایی داشته باشد. اما هرچه امکانات یک فروشگاه بیشتر باشد، قاعدتا هزینه طراحی آن نیز بیشتر خواهد بود. در ادامه می خواهیم امکانات فروشگاه اینترنتی خوب را به شما گفته و تاثیر هر کدام را بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی نیز بیان کنیم.

ویژگی های فروشگاه اینترنتی

طراحی کاربر پسند

اولین و مهمترین ویژگی سایت های فروشگاهی، طراحی کاربر پسند آنها است. یک وب سایت باید بگونه ای طراحی شود که بتواند رضایت مخاطب را جلب کرده و امکان استفاده آسان از سایت را برای او فراهم کند. حال هرچه یک وب سایت از نظر امکانات و قرارگیری المان های مختلف، طراحی بهتری داشته باشد، طبیعتا می تواند مخاطبان بیشتری را نیز جذب کند.

از طرفی هرچه طراحی سایت حرفه ای تر باشد، هزینه ساخت آن نیز بیشتر خواهد بود.

 

واکنش گرا یا سازگاری با موبایل

دومین ویژگی مهمی که شاید کمتر کسی به آن به توجه کند، طراحی سایت واکنش گرا یا سازگار با موبایل است. طبق آخرین آمار نزدیک به 70 درصد کاربران سطح وب، به کمک گوشی های هوشمند خود وبگردی می کنند. این آمار به راحتی نشان می دهد که طراحی سایت برای نمایش در موبایل چقدر اهمیت دارد.

فرض کنید که سایت شما به درستی در موبایل نشان داده نشود؛ چند درصد از مخاطبانتان را از دست خواهید داد؟

برای واکنش گرایی سایت دو راه وجود دارد؛ برخی از طراحان سایت نسخه ای جداگانه برای نمایش موبایل طراحی می کنند. اما بسیاری از آنها، از کدهای مرتبط با این موضوع استفاده می کنند؛ به همین ترتیب زمانی که کاربری وب سایت شما را با موبایل یا هر نمایشگر دیگری باز کند، وب سایت متناسب با اندازه آن نمایشگر تغییر می کند.

لازم به ذکر است که طراحی سایت واکنش گرا به روش اول، هزینه بیشتری نسبت روش دوم دارد.

 

امکان ارائه پیشنهادات ویژه

از دیگر امکانات سایت های فروشگاهی، ارائه پیشنهادات ویژه به کاربران است. اگر به سایت دیجی کالا سر زده باشید، می توانید بخش پیشنهادات ویژه آن را مشاهده کنید. در این قسمت محصولاتی که تخفیف خورده یا در جشنواره قرار گرفته اند، به کاربر نشان داده می شود.

این امکان می تواند در جذب مخاطب تاثیر بسیار زیادی داشته باشد؛ چرا که کاربران همواره به دنبال محصول با کیفیت و در عین حال قیمت مناسب هستند.

 

نمایش محصولات مرتبط

از دیگر ویژگی های سایت فروشگاهی خوب، می توان به نمایش محصولات مرتبط به کاربر اشاره کرد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در پایین هر صفحه ای از محصولات، لیستی از کالاهای مرتبط را نیز می توانید، ببینید. این کار به کاربر کمک می کند حتی محصولاتی را که قصد آن ها را ندارد نیز مشاهده کرده و برای خرید آنها ترغیب شود.

به عنوان مثال اگر در زمینه محصولات عطاری و گیاهی فعالیت می کنید، می توانید برای هر ادویه، محصولات مرتبط با آن را نیز نمایش بدهید.

در لینک زیر شما می توانید وب سایتی را با این ویژگی مشاهده کنید.

https://zarbarkala.ir

 

 امنیت سایت فروشگاهی

از مهمترین ویژگی های سایت های فروشگاهی، می توان به تامین امنیت آن اشاره کرد. فروشگاه های اینترنتی باید امکان پرداخت آنلاین را برای کاربران خود فراهم کنند. زمانی که کاربر برای پرداخت هزینه اقدام می کند، اطلاعات زیادی از جمله اطلاعات حساب و آدرس محل زندگی خود را وارد می کند. اگر این فروشگاه از امنیت بالایی برخوردار نباشد، ممکن است این اطلاعات به خطر بیفتد. در نتیجه اعتماد گوگل و کاربران به سایت بسیار کم خواهد شد. برای جلوگیری از این امر، لازم است که موارد زیر رعایت شود.

 

نصب گواهی SSL

 

گواهی SSL یا همان قفل سبز کنار آدرس وب سایت ها در مرورگر، در واقع نوعی پروتکل است که به عنوان HTTPS شناخته می شود. این گواهی در واقع انتقال اطلاعات از کاربر به سایت و برعکس را کنترل و ایمن می کند.

هاست با کیفیت

از دیگر مواردی که در امنیت سایت نقش موثری دارد، هاست فروشگاهی است. هاست در واقع به فضایی گفته می شود که اطلاعات سایت روی آن بارگذاری می شود. اگر هاست خود را از شرکت های معتبر خریداری نکنید، ممکن است سایت شما توسط هکران مورد حمله قرار بگیرد.

یک هاست با کیفیت ضمن تامین امنیت سایت، باید به صورت مداوم از وب سایت شما بک آپ بگیرد.

از شرکت های معتبر در ارائه هاست، می توان به ایران هاست اشاره کرد.

 

گزینه های مختلف برای پرداخت هزینه ها

امکان پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، از امکانات مهمی است که یک سایت فروشگاهی باید داشته باشد. اما تنها یک روش برای پرداخت هزینه کافی نیست؛ برخی از مشتریان ممکن است روش های دیگری را مانند پرداخت درب منزل، پرداخت با درگاه های مستقیم و … را ترجیح بدهند. شما موظف هستید تا رضایت تمام مشتریان خود را جلب کنید.

از درگاه های واسط معتبر با امنیت بالا می توان به زرین پال و آیدی پی اشاره کرد.

 

امکان جستجو پیشرفته محصولات

از ویژگی های بسیار کاربردی در سایت های فروشگاهی، می توان به امکان جستجو پیشرفته محصولات اشاره کرد. زمانی که کاربر به قصد خرید محصولی وارد سایت شما می شود، می تواند به راحتی و به کمک این ویژگی، محصول مورد نظرش را پیدا کند.

 

امکان گزارش گیری از میزان فروش

عده زیادی از صاحبان فروشگاه ها، به دلیل اینکه نمی توانند هزینه ها را به درستی محاسبه کنند، تمایلی به طراحی سایت فروشگاهی نشان نمی دهند. اما برخی از سایت های فروشگاهی به گونه ای طراحی شده اند که شما می توانید به راحتی گزارش کاملی از میزان فروش محصولات، موجودی هر محصول و … را بدست آورید. وجود این امکان در سایت های فروشگاهی، ممکن است کمی به هزینه طراحی آن اضافه کند.

امکان گفت و گوی آنلاین

زمانی که مشتری به مغازه شما مراجعه می کند، این امکان برای آنها فراهم است تا هر ابهامی را در مورد محصولات دارند، رفع کنند. اما در فروش اینترنتی، مشتری به شما دسترسی نداشته و ممکن است در فرایند خرید دچار مشکل شده یا سوالاتی در مورد محصولات داشته باشد.

با اضافه کردن امکان گفت و گوی آنلاین، می توانید به راحتی با کاربران تعامل برقرار کرده و سوالات آنها را پاسخ دهید.

 

در پایان

در این مطلب ویژگی ها و امکانات یک فروشگاه اینترنتی خوب را به شما گفتیم. همچنین در ادامه بیان کردیم که ویژگی ها و امکانات هر کدام چه تاثیری در هزینه طراحی سایت فروشگاهی شما دارد. اگر بخواهید یک سایت فروشگاهی حرفه ای داشته باشید، باید تمام ویژگی های گفته شده را برای فروشگاهتان در نظر بگیرید.

 

منبع :

https://b2n.ir/p69590

 

  • ۰۱/۰۳/۰۲
  • احسان صداقت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی